Reklamation av skadat gods

Här gör du din reklamation av skadat gods
Om olyckan skulle vara framme och din försändelse har fått en transportskada ska detta anmälas omgående till oss. Vi har valt en frakttjänst som heter Fraktjakt och vi är ansvariga mot dig som kund. Följande uppgifter ska fyllas i formuläret nedan.

Följande information måste ni skicka till oss vid upptäck av skada på emballage eller gods?

  1. Synlig skada anmäls omgående hos ombud el chaufför som lämnar ut er försändelse. En notering på kvittensen måste finnas om skadan.
  2. Tänk på att, behålla varor och allt emballage som försändelsen låg i tills reklamationsprocessen är klar: 
  3. Fotografera! Glöm inte att dokumentera med fotografier på ert emballage eller gods.
  4. Dold skada anmäls inom 5 dagar från mottagandet.

Vad händer med skadan när jag har lämnat dessa uppgifter?

  1. Printexpress.se kommer att kontakta Fraktjakt med era uppgifter.
  2. Din reklamation kommer utredas och bedömas av transportören i enlighet med transportörens villkor. 
  3. Transportörens utredningsbeslut blir slutgiltigt.